GENI är inte alls så seriöst som man kan tro?

Started by Annika Johansson on Thursday, August 29, 2019
Problem with this page?

Participants:

Showing all 3 posts

Jag håller på och tröttna på det som en del håller på med här på GENI. Varför kan vi inte vara seriösa så långt det bara går med att fylla i uppgifter i de olika profilerna och när man lägger till en ny profil. se till att när man slår samman en profil så att det blir rätt och inte som nu på släkten Unger så läggs det in fel barn till fel föräldrar. Och att man stoppar in en annan släkt som inte har med varandra att göra alls.

Jag är inte PRO medlem så jag kan inte rätta till fel eller brister som har inträffat i de olika profilerna.

Jag tänker bara på dem som kommer in här på GENI eller dem som man bjuder in och de får se vad som står på GENI och då om det är fel så blir man ifråga satt av dem man bjuder in eller de som är inn här för att kolla sitt träd om de har rätt eller och de har fel.
För står det på GENI så måste det ju vara rätt eller är det inte så? Är det så att det som står här på GENI är fel och att man inte skall kunna lita på GENI?

När det gäller släktgrenen UNGER så är det fel och då menar jag stora fel.
Hur skall vi göra? Skall vi ta bort hela släktgrenen Unger och göra om från början eller vad?

Litar inte på GENI när det gäller att få tag i uppgifter om släkten och ens anfäder som det ser ut just nu.

Med vänlig hälsning Annika Johansson

Felkopplingar och felaktiga namn rättade.

Det är fel fortfarande och värre blir det verkar det som. Är det så att det är kyrkoböcker och andra källor som gäller på GENI eller är det vissa personers åsikter som gäller här

kyrkoböckerna och även andra källor som det som finns på riksarkivet och landsarkiv borde vara det som gäller.
I kammararkivet i Stockholm så finns det en bok tillgängliga "landsboken för Värmland Närkes län så står på sidan 542 bland de skatteskyldiga om borgaren Sven Unger och även om hans son Per Svensson Unger." Med flera böcker, men det verkar som om det inte gäller här på Geni.

Showing all 3 posts

Create a free account or login to participate in this discussion