MyHeritage

Started by Annika Johansson on Tuesday, September 1, 2020
Problem with this page?

Participants:

Showing all 9 posts

Hej jag var med på MyHeritage men tog bort min profil därifrån när de började ta betalt för att få vara medlem där. Och efter det så har jag fått frågor om varför jag tog bort mig. Jag vill inte betala en massa pengar för att ha ett träd ute på internet. Räcker med GENI tycker då jag. Nu så ville jag lägga upp igen på MyHeritage efter som endel personer har frågat mig om det hela och om jag kan lägga upp flera profiler. Så jag började med att fylla i mig själv och sedan mina föräldrar och då så fick jag ett ID-nummer.

Och jag ville ha kontakt med deras kundsupport men det gick inte alls. De vill att man skal vara betalde kund för att få support av dem. Alla jag känner som lägger ut släktträd tycker att Myheritage är jätte bra. Men jag tycker inte alls att de är bra utan är urdåliga. Är det värt över 1500 kronor per år att ha ett konto där på myheritage eller är det lika bra här på GENI. Jag vet inte hur jag skall göra vad säger ni om Myheritage är det något att ha eller vad.

MVH Annika

Om du vill kunna bygga ett släktträd och fylla profilerna där med felaktiga uppgifter så är MyHeritage den perfekta platsen. Ditt släktträd är privat och du får behålla felaktigheter och lögner om din släkt utan att någon annan lägger sig i det. Och det bästa av all är att andra forskare kan se dina uppgifter och kopiera felaktigheterna och lögnerna.
PS. Det finns några seriösa släktforskare på Geni också.

Okej har förstått att det inte är så seriöst med en del av profilerna där inne. Jag försöker var seriös här inne och i mitt släktträd. och försöker hålla mig till det som står i kyrkoböckerna och de som går att få fram i olika dokument och dagböcker. Så Myheritage är inte så bra som det skryts om att det är. Jag känner mig kluven och vet inte hur jag skall göra med Myheritage. Har tagit bort mitt konto, eller rättare sagt försökt ta bort det. Går inte och komma i kontakt med dem utan att vara betalde medlem hos dem. Är väldigt skumt tycker jag att man inte kan komma i kontakt med dem utan att vara betalde medlem.

Det handlar inte om släktforskning. Det handlar inte heller om kvalitet. Det handlar b ara om pengar.
Tyvärr är MyHeritage även ägare till Geni. Så vi vet aldrig vad som kommer att hända med Geni. Tvingande avgifter för allt användande av Geni? Nedläggning av Geni?

Jag har förstått att det bara handlar om pengar. Fick ett mail av dem och försökte svara på det men det gick inte alls. Innan de köpte GENI så var allt gratis och man kunde se allas profiler om man inte gjorde dem privata och man kunde göra en hel massa saker som man nu inte kan göra här på GENI utan att vara PRO medlem. Men efter att myheritage tog över så kan man nästan inte göra något alls om man inte är PRO medlem. Vet inte heller hur det blir här de kanske precis som du skriver lägger ner GENI om de inte får betalt av alla medlemmar.

Hej
Jag får satsa på MAY Herritage istället. Har börjar där redan. Blir nog bättre. Som Du redan hört ett antal gånger är jag inte alls nöjd med Geni. Bara rörigt.
Hälsningar
Svante

Hej
Jag får satsa på MAY Herritage istället. Har börjar där redan. Blir nog bättre. Som Du redan hört ett antal gånger är jag inte alls nöjd med Geni. Bara rörigt.
Hälsningar
Svante

Tydligen både för och i mot. Åsikter får stå för var och en.
Och jag fortsätter på My Herritage .
punkt och slut
Svante

Anser att MyHeritage inte är en bra portal, det är omöjligt att tala personligt med någon support

Showing all 9 posts

Create a free account or login to participate in this discussion