Saknar uppgift om födelseförsamling

Started by Jörgen Björkman on Monday, October 18, 2010
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

• Private
    Geni member
Showing all 8 posts

Saknar uppgift om födelseförsamling för Arne Lund-Ringstad 1923-04-14 och kan därför inte hitta utdrag ur födelsebok. Har letat i församlingar kring Örnsköldsvik där hustru och son är född.

Alla tips som kan leda mig rätt och hjälpa mig att hitta hans föräldrar uppskattas. Arne är fortfarande i livet.

hej Jörgen

Skriv till Skatteverket E-post på google. De brukar kunna besvara Din fråga.

Hälsningar

Roland Fahlgren

Han finns på eniro, ring honom

Födelseförsamling saknas på båda CD-skivorna "Sveriges befolkning 1970" och "Sveriges befolkning 1980", vilket oftast beror på att personen är född utomlands. Efternamnet kanske är norskt och Arne född i Norge?

Har inte Skatteverket informationen och du absolut inte vill fråga honom själv eller hans familj, kan du beställa på http://www.riksarkivet.se/default.aspx?id=17469 från Landsarkivet i Göteborg. Ange då i kommentarerna var han bodde 1970, vilket var samma adress där han bor idag.

Hej Jörgen har du fått svar på frågan jag är intresserad för hans fru tillhör min släkt. MVH Sune I Umeå.

Fullständigt personnummer 19230414-8071, här:
http://www.upplysning.se/person/data/?id=72bb6879-cf96-fe72-b8f6-51...

Siffran 80 indikerar att han är född i Västernorrlands län. Utrikes födda fick normalt 9X som siffror.
Som sagt, Skatteverket kan svara på detta, bara att ringa till 0771-567 567.

hej här kommer lite information

1923-04-14

Lund-Ringstad, Arne

Heden
460 20 SJUNTORP

Mantalsskriven i Fors (Trollhättans kn, Älvsborgs län, Västergötland), fastigheten Torpa 3:16.

Född 14/4 1923.
--------------
Källa: Mtl Älvsborgs län 1981

1925-10-09

Lund-Ringstad, Ena

Heden
460 20 SJUNTORP

Mantalsskriven i Fors (Trollhättans kn, Älvsborgs län, Västergötland), fastigheten Torpa 3:16.

Född 9/10 1925 i Grundsunda (Västernorrlands län, Ångermanland).
--------------
Källa: Mtl Älvsborgs län 1981

Ringstad låter som norskt efternamn

Showing all 8 posts

Create a free account or login to participate in this discussion